tisdag..........

 
 
 
                                      Hej det är tisdag........
 
 
                       I dag ska jag göra något som jag aldrig gjort.
 
                       men som mamma gjorde till olika högtider......
 
 
 
 
 
 
                                      Är man Smålänning ska man nog prova
 
                                      att göra denna delikatess.................
 
 
 
 
 
 
                                     Nu är den Småländska ostkakan klar
 
                                     och Goe har nästan ätit upp hälften
 
                                     själv.....jo även jag tog en bit och den
 
                                     smakade ungefär som mammas......
 
                                     i allafall godare än den man köper................
 
 
 
 
 
 
                                      Till middag blev det något Asiatisk....
 
                                       med lövbiff....lök.....paprika..vitlök..
 
                                       söt Thailändsk basilika...limesaft....chili
 
                                       flakes... fisksås.....ostronsås.....en nypa
 
                                        råsocker.....soja......köttet strimlade
 
                                        jag och la i en skål med japansk soja
 
                                        och en msk majsenastärkelse...fick 
 
                                        ligga och dra medan jag skar grönsakerna....
 
 
 
 
 
 
                                         Det blev jättegott tillsammans 
 
                                          med ris............
 
 
                                         Ja det är vad jag sysslat med idag....och
 
                                          nu har det satt igång att snöa........ha en
 
                                          bra kväll......................
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0