onsdag

                   Godmorgon onsdag......
 
 
           Det är kyliga dagar nu....men snart
 
           har vi tagit oss igenom januari........💗
 
 
 
 
 
 
                    När man inte har så stor lust att vara ute så
 
                    får man hitta på något annat att syssla med
 
                    så i måndags blev det köttbullar gjorda.......
 
 
 
 
 
 
                            Vi har haft Ragnar här måndag och tisdag
 
                             så då ska det lekas.....Ludde är ju gammal 
 
                             så han har inte så stor lust att leka med en
 
                             valp och Goe jobbade lite både måndag och 
 
                              igår så jag får sysselsätta den lille....och i går
 
                              råkade jag tappa två skinkskivor i golvet och
 
                              snabbt som ögat var Ragnar där och satte i sig 
 
                              båda två.....jag hann inte med .....Jag fick för mig
 
                               att göra ett test igår ....gjorde en tekakedeg men 
 
                                i stället för att kavla och ta med mått så klämde
 
                                jag ut degen i en långpanna och det gick riktigt 
 
                                bra .....så har jag brottom så blir det nog lång-
 
                                panne bröd........................
 
 
 
 
 
 
                               Jag hade inget rimmat fläsk så jag gjorde
 
                                "falska" kroppkakor med bacon skinka lök
 
                                 och kryddpeppar bredvid i stället....då behöver
 
                                 men ju inte rulla kroppkakorna  utan man kan
 
                                  göra platta i stället.....
 
 
 
 
 
 
                                 De blev lika goda som vanliga "krobber"........
 
 
 
 
 
 
                                      Jag har kommit in i en sopp period...
 
                                       så till kvällsmat igår blev det potatis
 
                                       och blomkålssoppa......så det tänker 
 
                                        jag ta till frukost nu .....en varm kopp 
 
                                        soppa och nybakat bröd.....sämre frukost
 
                                        kan man äta......Ha en bra dag............
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
      
          
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0