Torsdag och bakning....

 
 
 
                              Hej Goa Vänner....det är torsdag
 
                               kväll........och snart ska jag säga 
 
                               God Natt......för i morgon kommer
 
                               barnbarnen.....Goe ska hjälpa Magnus
 
                               att flytta några köksskåp och såga ner
 
                               en vägg....och eftersom Ella var ledig 
 
                                i morgon så tyckte jag att det var bättre
 
                                att de kom ut till Fjugesta så snickarna
 
                                får hålla på i lugn och ro........
 
 
 
 
 
 
                                     Syrenknoppar....................
 
 
 
 
 
 
                                20 grader i kuvösen ...så härligt
 
                                 där ska vi nog äta middag i helgen......
 
 
 
 
 
 
                                Theo gillar ju saffran så jag bakade
 
                                 en saffranskaka i dag...................
 
 
 
 
 
 
                           Min el visp gick ju sönder härom dagen....
 
                           och för många år sedan hade jag en sådan
 
                           här med ställning som jag tappader i golvet
 
                            så den gick sönder....nu har vi köpt en ny 
 
                            och den är jättebra när man ska göra små-
 
                             kakor eller sockerkakor.......
 
 
 
 
 
 
                                Dubbla kakor med smörkräm mellan och 
 
                                 smält choklad över med lite strössel på.....
 
 
 
 
 
 
                            Nu har vi till fikat i morgon barnbarnen
 
                            och jag......gott gott..................
 
 
 
 
 
                                  
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0