Tisdag.....

 
 
 
 
                              Goe och Daniel har dragit in till stan
 
                               för att titta på hockey matchen mellan
 
                                Örebro - Oskarshamn.....så snart ska
 
                                Ludde och jag krypa upp i soffhörnet
 
                                för lite tvtittande.....................
 
 
 
 
 
 
                                 Köttet är strimlat till stroganoffen
 
                                  och löken ska skäras ..........
 
 
 
 
 
                                      Har brynt köttet..................
 
 
 
 
 
                                        Så i med en massa lök......
 
 
 
 
 
 
                                Nu ska det få puttra några timmar......
 
 
 
 
 
 
                                       Klart ...........så gott..............
 
 
 
 
 
                           
                                    Gjorde ett expriment....rosa plättar..
 
                                     nja de ser inte så aptitliga ut.........
 
 
 
 
 
 
                                Rosa och gröna plättar.....jag tar med
 
                                dom in till barnbarnen i morgon så får
 
                                vi se vad de tycker....................
 
 
 
 
 
 
                              Färdiga för att avlämnas i morgon.......
 
 
 
 
 
 
                                    Jag har en liten form som jag kan baka
 
                                     en liten tårtbotten i....så det gjorde jag
 
                                      i kväll......den ska bli med mosade jord-
 
                                      gubbar och så kokte jag vaniljkräm som
 
                                      ska vara på ett lager.....sedan ska jag sritsa 
 
                                       på lite grädde och garnera med godsaker...
 
                                       den ska också med till barnbarnen i morgon...
 
                                        Ja det är vad jag har pysslat med idag......
 
                                        Ha en bra kväll......och jag är neutral vad
 
                                        gäller matchen ikväll......men någon blir
 
                                        glad i familjen och det är huvudsaken..........
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0