Tisdag och matlagning...........

 
 
 
 
                                      Hej på Er det är tisdag och Goe
 
                                      har en jobbardag här hemma......
 
 
                                      Oj vad jag har sovit gott i natt.....
 
                                       men vaknade redan 05.30 när 
 
                                       Goe gick upp.....första doppet 
 
                                       tog jag tidigt....så skönt................
 
 
 
 
 
                     
                                            Jodå det är som vanligt när jag varit 
 
                                             borta några dagar.....då ställer
 
                                              jag mig vid spisen..........💗 här har
 
                                              jag brynt en fläskytterfile hårt uppe
 
                                              på spisen....................
 
 
 
 
 
 
 
                                  Nu har den stått i ugnen tills termometern 
 
                                  visade 70-75 grader......och jag har öst den
 
                                   med marinad hela tiden....................
 
 
 
 
 
 
 
                                    Så saftig och god......receptet är från
 
                                    Niinis Kitchenlife...........Helstekt marinerad
 
                                    Fläskytterfile.........
 
 
 
 
 
 
 
                            Så god såsen blev......jag hällde grädde i stek-
 
                             pannan och tog skyn som blev kvar efter att
 
                             den stått i ugnen .....silade den och hällde i mera
 
                              salt och svartpeppar.....och lite gele......lite redning......
 
 
 
                             Ja det är vad jag sysslat med denna förmiddag.......
 
                              Nu står disken kvar och väntar på mig.....Ha en
 
                              bra dag...........................
 
 
 
                             
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0