Så var helgen...

 
 
 
                                  God Morgon Måndag......
 
 
                        Rönnbärsträd utanför Biltema .....jag sitter alltid
 
                        i bilen när han är inne och handlar.......
 
 
 
 
 
 
                                         Jag stekte ett gäng plättar .....det är 
 
                                          en bra ursäkt för att kunna åka och
 
                                          hälsa på barnbarnen..........att ta med 
 
                                          lite mutor...............
 
 
 
 
 
 
                                     Så tog jag med några Brasilianska tryfflar
 
                                     och de gick hem hos både Anna och Ella......
 
 
 
 
 
 
 
                                       Har även gjort en Isterbands gratäng.......
 
                                        Goe och Daniel tyckte den var god.....
 
                                        men jag föredrar nog stekta isterband
 
                                        med bondsås.........................
 
 
 
 
 
 
                                  Lite bröd i grillen blev det och den 
 
                                  passade mig bättre än gratängen...........
 
 
 
 
 
 
                                       Sedan har jag lagt in saltgurka och i dag
 
                                        efter bara ett dygn provsmakade jag dom
 
                                        och de blev perfekta och håller sig i kylen
 
                                        7-8 månader.......så gott.................
 
 
 
 
 
 
                              Potatismos och ugnsstekt falukorv.......naturell......
 
 
 
 
 
 
                                  Ser ut så här när jag har kryddat upp
 
                                  med grillkrydda...ketchup och dill krydda.....
 
 
                                  I lördags tog vi en sväng till Sixtorp....det
 
                                  var länge sedan vi var där.....men Ludde
 
                                  fick sig en promenad och vi fick varsin
 
                                   god glass......
 
 
                                   I dag gick Goe upp tidigt för att jobba några
 
                                   timmar.......och jag har ätit frukost så nu tror
 
                                   jag att det blir ett friskt dopp i poolen.......
 
 
                                   Ha en bra måndag.........
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0