Påskdagen.....

 
 
 
                                       Det är söndag och tillika Påskdagen......
 
 
 
 
 
 
                                  Jag har kokat en rödvinssås.....jag har
 
                                   gjort många andra rödvinssåser men 
 
                                   har aldrig fått till dom......nu hittade jag
 
                                   ett recept med Steffos " världens skitgodaste
 
                                    sås".......som jag var tvungen att prova.......
 
 
 
 
 
 
 
                                 Oj Oj Oj....vilken sås.....Mannerström har
 
                                  ju alltid sagt att man ska absolut  inte ha
 
                                  något socker i såsen.....Steffos sås ska ha
 
                                  2-3 nävar socker i.....något billigt rödvin kunde
 
                                   man ta.....och en halv flaska portvin......och vi
 
                                   tog mammas portvin som säkert är 35-40 år 
 
                                    gammalt.....jag kommer ihåg att hon gjorde
 
                                    det på svarta vinbär och det skulle stå länge 
 
                                    och matas med en sockerbit varje dag.....så
 
                                    det fick det bli........och jag måste säga att det
 
                                    blev den godaste rödvinssås som jag smakat...
 
 
                                    Goe håller på att frisera Ludde för nu har han
 
                                     aldeles för mycket päls................Så idag blir det
 
                                     en innedag.....och det gör ju inget i det gråa vädret
 
                                     i dag......Ha det gott.............
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0