fredag

 
 
 
 
 
                                             Då har det redan blivit fredag......
 
 
                                              och jag har stekt en laddning
 
                                              plättar för Theo ringde och tyckte
 
                                              att jag kunde "köpa" plättar åt
 
                                              honom.....och eftersom vi ska 
 
                                              åka in och hämta beställda varor
 
                                              på Willy's så blir det en sväng för
 
                                              att avlämna plättar på trappan.........
 
 
 
 
 
 
                                  Ris med kyckling lök och grönsaker med
 
                                  curry och soya....det blev dagens middag...
 
 
 
 
 
 
                                    Jag har börjat sytt ihop mina mormors-
 
                                     rutor som ska bli lite skydd till sofforna
 
                                     i husbilen där Ludde brukar ligga.......
 
 
 
 
 
 
                               Sedan ska jag nog virka mig några
 
                                fina tallriksunderlägg............
 
 
 
 
 
 
                                Nu har jag matat min surdegs kultur så
 
                                 i kväll ska jag börja baka ett sugdegsbröd
 
                                 som ska jäsa över natten......roligt att se hur 
 
                                 det blir.................
 
 
                                  Nu får ni har en bra fredag...........
 
 
 
                                 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0