Hinner knappast blogga

😍
 
 
 
                                                  Hej Goa vänner.....
 
 
                                Oj vad mycket man har att göra när man
 
                                är pensionär......hinner ju inte blogga så
 
                                mycket som jag vill...........bilden ovan är
 
                                en gammal kaffeburk som jag använder
 
                                som kakburk.................
 
 
 
 
 
 
                               Jag har fyllt den med syltkakor....
 
 
 
 
 
 
                                En annan burk med sega kola kakor....
 
                                dessa två sorter bakade jag igår när
 
                                 Goe var på jobbet......och i kväll bakade
 
                                jag sega maränkakor med smörkräm mellan
 
                                jag kallar dom för Viktoriakakor och en del
 
                                kallar dom för Morfars marängkakor.....skit
 
                                samma vad de heter goda är de....och det
 
                                är till Theo's 3 års kalas......
 
 
 
 
 
                                Skogens röda guld....nej inte har
 
                                jag tid att plocka lingon och inte
 
                                kan jag det heller med min rygg....
 
                                så de här hinkarna har jag köpt
 
                                fulla med lingon.....så gott att ha
 
                                i frysen............
 
 
 
 
 
                                    På förmiddagen plockade vi in lite
 
                                    växter i kuvösen...tomatplantan...
 
                                    physalis.....bouganvilla och citron
 
                                    trädet....nu får de stå regnfritt och
 
                                    varmt och gott.......
 
 
 
 
 
 
                             Kokte gulasch soppa på förmiddagen
 
                             innan det hade vi lämnat husbilen inne
 
                             i Lillån klockan sju....och sedan ringde
 
                             de så vi fick hämta den på eftermiddagen
 
                             så det blev två vändor till stan med två bilar......
 
 
 
 
 
                                Jag har "bladat" av både tomat och physalisen
 
                               så att solen skall komma åt frukterna...........
 
 
                               I måndags var vi inne på Marieberg Galleria
 
                              för jag skulle köpa mig ett par svarta byxor till
 
                              en begravning av en svåger som ska begravas
 
                              i Göteborg på onsdag.............men i morgon
 
                              ska jag in och byta dom för de var för stora 😀
 
 
                              Samtidigt blir det en sväng till barnbarnen som
 
                              är sjuka..............så snart blir det sängen för nu
 
                              har det varit full rulle i tre dagar...........
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0