Läslov....

 
 
 
                                 Oj det är redan torsdag.....och
 
                                 det blev några dagars ledigt från
 
                                 bloggen......och varför det.........
 
 
 
 
 
 
                          Jo för att Fia lurade på mig böcker
 
                           när vi var hos henne i måndags...
 
                          Denise Rudberg.....åtta stycken
 
                          deckere.....jag gillar ju ljudböcker
 
                          men jag lovade att ge dessa böcker
 
                         en chans .......Jag har alltså haft läslov......
 
 
 
 
 
 
                           Jag började med den första i måndags
 
                            kväll och i går kväll hade jag läst ut den...
 
                            så nu har jag börjat på nummer två......
 
                            lagom spänning och inte så mycket blod.....
 
                            lite mera "tant snusk".........
 
 
 
 
 
 
                             Jo.....jag har även hunnit med att laga mat.....
 
                             i tisdags när Goe jobbade slängde jag ihop
 
                             lite "grönsakspuckar" i muffinsplåten......
 
 
 
 
 
                   
                                Smorde plåten och la' lite sallad i 
 
                                botten.......................
 
 
 
 
 
 
                            Sedan fyllde jag på med det jag hade hemma
 
                             purjolök....paprika....tomater....basilika....majs
 
                             gurka .....sedan skar jag lite falukorv i så att
 
                             goe skulle bli glad.....jag hade stekt allt utom
 
                             salladen och majs först.......
 
 
 
 
 
 
                             Hällde över ägg och passerade tomater......
 
 
 
 
 
 
                                In i ugnen ca 20 minuter....klart........
 
 
 
 
 
 
                                  Till grönsakspuckarna hade jag 
 
                                   stuvat spenat......riktigt lätt och 
 
                                  god mat.....................
 
 
 
 
 
 
                               I går var vi inne hos en sjuk liten Theo
 
                               det var meningen att vi skulle åkt och
 
                               badat med dom denna vecka när det är
 
                              lov......men det blev varken för dom eller
 
                              oss eftersom Goe också har åkt på en 
 
                              förkylning................
 
 
 
 
 
 
                                 Eftersom Ella ska bli frisör när hon blir
 
                                 stor så fixade vi till en enkel hår uppsättning....
 
 
 
 
 
                                Fick fina Halloween teckningar av Ella 
 
                                och Theo i söndags.......
 
 
 
 
 
 
                                 Fin himmel på väg hem från Adolfsberg....
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0