God mat...........

 
 
 
                                                           God kväll tisdag.....
 
 
                               Ja någon strykning blev det inte igår för mitt
 
                                strykjärn pajade....och så kom ju barnbarnen...
 
 
                                Goe köpte ett nytt strykjärn när han åkte från
 
                                jobbet i dag....så nu får vi sikta in oss på att
 
                                stryka i morgon .......
 
                   
                               Jag körde igång att koka tjocka revben i morse
 
                               och när de hade svalnat hade jag på en god
 
                               glaze av....ketchup...japansk soja....socker...sesam-
 
                               olja...honung....ingefära och vitlök.....och så in i
 
                               ugnen..................
 
 
 
 
 
                                Sås gjorde jag på buljongen som benen
 
                                kokat i......så jädrans gott det blev.......
 
 
                                Nu tittar jag på Över Atlanten....och
 
                                sedan blir det Filip och Fredrik innan
 
                               jag knoppar in........Ha det......................
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0