sol.......

 
 
 
                                Härliga Lördag......solen skiner från
 
                                 en klarblå himmel och snön lyser
 
                                 fortfarande vit,........
 
 
 
 
 
                                Goe är ute och sätter upp nya snöstopp
 
                                 på taket......de gamla tog snön med sig 
 
                                 för några år sedan.....och Ludde blir jätte-
 
                                 rädd när snön dånar ner från plåttaket.....
 
 
 
 
 
                                  Min rosa hörna....
 
 
 
 
 
 
                                      I höstas tog jag in och torkade
 
                                      några fina kvistar med enkla
 
                                       Hortensia kvistar.....................
 
 
 
 
 
                                         Röd Azalea....hoppas jag klarar
 
                                         den över jul och nyår.............
 
 
                                   Tog fram symaskinen på förmiddagen 
 
                                    och sydde upp ett par gråa gardiner
 
                                    som jag har satt upp i sovrummet.....
 
                                     så  sydde jag nya fållar på tre bad-
 
                                     lakan .....jättesköna badlakan som 
 
                                     inte var något annat fel på.........så
 
                                      var det en av svärmors vävda dukar
 
                                      som jag hade fått en stor fett fläck på
 
                                      i ena kanten.....så jag klippte bort den
 
                                      biten och sydde en ny fåll...så i dag 
 
                                      har jag återbrukat i stället för att kasta....
 
                                      Nu ska jag plocka fram lite mossa och
 
                                      ljus ....så att vi kan tända första ljuset 
 
                                      i morgon bitti till frukost.................
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0