Vilken dag det blev...

 
 
                            Ja herre min Je.....den här dagen blev
 
                             inte alls som jag tänkt mig....jag hann
 
                             i allafall få i mig frukosten och börja städa
 
                             "medicinskåpet" när svärmor ringde och sa
 
                              att hon hade fått en akuttid på VC....och Goe
 
                              jobbade och svägerskan var ute och tältade...
 
                              och då fanns det bara jag kvar....klockan 10
 
                              kom färdtjänsten och hämtade oss....och när
 
                              alla undersökningar och provervar tagna var kl..
 
                              12.10.....och då ringer jag färdtjänst.....och de
 
                              kunde hämta oss först 13.15.....då var jag
 
                              nära att bryta ihop.....men eftersom EKG och
 
                              alla prover var bra bestämde jag att vi skulle
 
                              gå hem....jovisst är hon dålig och 86 år.....
 
                              men hon satte sig på rollatorn några gånger
 
                              och 12.45 var vi hemma....då fick hon vatten
 
                              och näringsdryck och så tog jag fram middags-
 
                               mat ur frysen....sedan fick hon lägga sig och
 
                               jag åkte hem.........och där stod lille Ludde
 
                               och väntade så det var bara att ta ut honom
 
                               på en kiss runda....sedan var också jag trött....
 
                               När Goe kom hem åkte vi till apoteket och till
 
                               svärmor och det var inget fel på henne....nu
 
                               när klockan är sju har jag precis stekt 11/2
 
                               kg köttbullar....och nu ska jag börja stryka.....
 
                               ja det blev ett långt inlägg....men i kväll somnar
 
                               jag nog gott....det ska bli skönt att dra i väg i
 
                               morgon............
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0