Lutfisk.....

 
 
                                   God Eftermiddag Goa Vänner....
 
 
                           Enda gången på året som jag använder denna
 
                           mamma's gamla bunke....är när jag ska koka lut-
 
                            fisk i ugn.....
 
 
 
 
 
 
                                 Vet inte hur gammal den är ...men den
 
                                  har varit med sedan jag var barn......
 
 
 
 
 
                           Ja i dag ska svärmor och jag äta lutfisk
 
                           med olika tillbehör.....
 
 
 
 
 
 
                                Svärmor åt med god aptit kan jag säga...och
 
                                så fick hon med en portion tills i morgon också....
 
 
 
 
 
                                    Jag klippte av mina Amaryllis för de var
 
                                     så långa och gängliga....fina i vas också.....
 
 
 
 
 
                                Så gjorde vi ett besök i husbilen för att
 
                                 sätta in "torrbollar" och sätta upp den
 
                                 på klossar så att det kan rinna av taket
 
                                 om det börjar regna och snöa........
 
 
 
 
 
                         Nästa gång jag tar ett kort på Goe i hus-
 
                         bilen hoppas jag att han sitter i shorts.......
 
                        och inte ser så här frusen  och grå-
 
                         skäggig ut...........
 
                         Ha det gott.....
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0