Glödhoppor.....

 
 
 
                                         Då var det Tisdag i dag och redan
 
                                         den 15 Januari.....och Goe har 32
 
                                         dagar kvar att jobba.....
 
 
 
 
 
                                Min "gamla" jobbarkompis Madde la'
 
                                ut ett recept på "glödhoppor" som hon
 
                                bakade på sin vedspis....och de såg så
 
                                goda ut att jag rörde ihop degen och
 
                                gjorde dom i en gjutjärnspanna i stället
 
 
 
 
 
                                Snabbt gick det....sådant gillar jag......
 
 
 
 
 
                               Mums så goda de var....jag hade i bröd-
 
                               kryddor så det blev lite smak på dom.....
 
                               så himla lätt att sno ihop en helgmorgon
 
                               när man vill ha färskt bröd och inte behöva
 
                              vänta på att det ska jäsa......och dessa
 
                               ingreienserhar man alltid hemma......jag tror
 
                               inte Madde tar illa upp om jag lägger ut
 
                               receptet här............
 
                              
 
                            
 
 
 
                               * 2.5 dl filmjölk.....
 
                               * 4 dl vetemjöl......
 
                              * 1 msk mörk sirap.....
 
                              * 1 tsk salt.....
 
                              * 1 tsk bikarbonat.....
 
                              * ev..brödkryddor......
 
                              Blanda ihop och kavla ut med kruskavel
 
                              stek i torr varm gjutjärnspanna i ca 1-1/2 min
 
                              på varje sida......jag gjorde mina lite mindre
 
                              och fick 9 st...........
 
 
                              Nu ska jag njuta av mitt kaffe tillsammans
 
                              med ett korsord.......det var meningen att
 
                              jag skulle åkt in och passa barnbarnen en
 
                              stund i eftermiddag...men så kände sig Anna
 
                              lite krasslig så hon är hemma idag....
 
                     
                              Ha en bra dag......
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0