Tisdag..........

 
 
                                     Hej på Er denna tisdag.....
 
 
                          I dag tog jag och Ludde sovmorgon...
 
                          så skönt.....i går morse skulle jag
 
                          hjälpa svärmor för hon skulle ta
 
                          färdtjänst till USÖ....jag hade ringt
 
                          och beställt bilen till 09.50....och
 
                          vet ni vad......jo jag kom dit vid 08.30
 
                          istället för 09.30....såå fel jag tänkte
 
                          där....det var bara att åka hem och
 
                          virka några varv och sedan tillbaka.....
 
 
 
 
 
                           Jag tänkte virka en diskduk av näver-
 
                           virkning.......jag har inte rätt garn hemma
 
                           så nu håller jag på att få till nävervirkningen..
 
                           det blir nog bra när mönstret väl sitter i skallen.......
 
                           och med annat garn.......
 
 
 
 
 
                         Så slog jag till med att koka lutfisk.....
 
                         så himla gott..................
 
 
                        Jag har legat alldeles för högt i mitt lång-
 
                        tidsblodsocker...58 mmol/mol....hade jag
 
                        i November.....då fick jag en jäklar dyr
 
                       medicin....och igår ringde de från VC där
 
                      jag lämnade prover i förra veckan....och det
 
                      hade sjunkit till 43 mmol/mol....för en diabetiker
 
                     över 50 år ska det ligga på 52 ungefär.......men
 
                     ju lägre det ligger desto bättre..
 
                     Efter Ludde promenaden så ska jag ställa mig
 
                     vid strykbrädan och titta ut på vädret.. det ömsom
 
                     snöar stora flingor för att i nästa stund regna.....
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0