Måndag....

 
 
                                                      Måndag kväll.......
 
 
                                        Full rulle hela dagen och en lång
 
                                        promenad med Ludde.....där jag
 
                                        träffade en nattsyrra som jag jobbat
 
                                       mycket med....hon var nu pensionär
 
                                       sedan ett år tillbaka......och hon liksom
 
                                       jag har inte varit inne och tagit någon
 
                                       extra natt....och vi tycker båda två att
 
                                       det är så skönt att vara pensinärer......
 
                                        och vill absolut inte jobba extra....hon
 
                                        liksom jag ställer upp för barnbarnen
 
                                        när vi behövs.........
 
 
 
 
 
                           I morgon eftermiddag ska jag hämta
 
                          på förskolan.....så därför åkte plätt-
 
                          laggen fram i dag.....och en laddning
 
                         plättar blev gräddade..............
 
 
 
 
 
                               Jag var tvungen att provsmaka så
 
                                jag mosade lite jordgubbar till.....
 
 
 
 
 
                                 Till middag blev det pyttipanna med
 
                                  ägg och rödbetor..........
 
                                  jag gjorde även en gryta med rotmos
 
                                 för jag hade kålrötter kvar så i morgon
 
                                ska Fia och jag göra Marieberg på för-
 
                                middagen då ska jag köpa någon sorts
 
                                korv....Värmlandskorv eller fläskkorv...
 
                                vi får se vad det blir....Nu blir det snart
 
                                sängen för i morgon lär det inte bli någon
 
                                sovmorgon.....Goe går in på slutspurten
 
                                tre dagar kvar att jobba har han...........
 
                                så skönt......
 
                                Ha det gott...........
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0