Barnbarn och alla hjärtans dag.....

 
 
 
                                  God Morgon så här dagen efter
 
                                  Alla hjärtans dag....Ella kom med
 
                                  detta fina kort ....det värmer ett 
 
                                  Farmors hjärta......
 
 
 
 
 
                           Köket förvandlades snart till ett lekrum.....
 
 
 
 
 
                          Potatismos och ugnstekt falukorv blev
 
                          det till middag....fast Theo ville ha plättar
 
                           men det hade han  ätit två gånger redan.....
 
                           och när han väl började äta mos och korv
 
                           så fans det ingen botten ...tre stora portioner
 
                           åt han med god aptit.....
 
 
 
 
 
                               När Theo sov middag passade Ella och
 
                               jag på att baka lite.........
 
 
 
 
 
                              Slicka skålen är ju det godaste tyckte Ella.....
 
 
 
 
 
                       Det blev dubbla hjärt kakor med smör-
 
                       kräm mellan och blockchoklad med 
 
                      strössel ovanpå.........
 
 
 
 
 
                        Goe kom hem med en fin rosbukett.......
 
                         Strax efter 17....var de små liven åter-
 
                         lämnade till föräldrarna.....och jag hade
 
                         så ont i ryggen.....det känns att men inte
 
                         är 17 år längre......men jag tycker det är
 
                         så roligt att ha barnbarnen....men tre
 
                          långa dagar var kanske lite mycket denna
 
                          vecka......
 
 
 
 
 
                             Det blev lite räkor och aioli och en 
 
                             hjärtkaka innan jag stupade i säng....
 
 
                             Efter att jag sovit som en stock i natt
 
                             var jag uppe 05.30....pigg och alert....
 
                             så det skulle inte varit några problem
 
                              att ha barnbarnen ännu en dag....men
 
                              fredagar har de ledigt från förskolan och
 
                              är hemma.......
 
 
                               Nu ska jag äta lite frukost......
 
                               Ha en bra fredag.....själv ska jag
 
                               virka lite mormors rutor......
 
 
 
                          

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0