Tisdag....Tipset.....

 
 
 
                    God Morgon det är tisdag......
 
 
               Goe's sista jobbardag detta året är
 
                i dag......han har jobbat in några 
 
                tisdagar så han är ledig till efter
 
                tretton helgen........
 
 
 
 
 
                           I går åkte vi in till stan för att köpa de 
 
                           sista julklapparna.....och till Theo hade 
 
                           vi egentligen köpt färdigt men så hittade 
 
                            vi denna husbilen och den var jag ju bara 
 
                            tvungen att köpa eftersom vi själva har en
 
                            chartago husbil.......
 
 
 
 
 
 
                            Nu kära vänner ska jag komma med ett
 
                             tips som faktiskt fungerar........
 
                             Det här är Goe's reflexjacka .....och han 
 
                             har haft en stor svart fläck på ryggen som
 
                             inte har gått bort i tvätten.......han vet inte 
 
                             om det är olja....målarfärg eller något annat....
 
                              jackan är nog tvättade fem-sex gånger men
 
                              fläcken sitter som berg......då läste jag i en
 
                              tidning att man kunde blanda diskmedel..jag
 
                               tog Yes och såpa jag tog grön såpa.....och 
 
                                smörja in på fläcken .....så lät jag det verka
 
                                en stund innan jag tog en svamp och gnodde
 
                                 lite på fläcken innan jag lade jackan i tvätt-
 
                                 maskin på 60 grader.....fast jag körde på snabb-
 
                                  tvätt programmet...................
 
 
 
 
 
 
                        Sim sala bim ....i dag när jackan torkat
 
                         finns inte tillstymmelse till fläck.....kul
 
                         när man får tips som faktiskt funkar.....
 
 
                         Nu är det dags för en varm kopp kaffe 
 
                        för min envisa hosta.............
 
                        ha en bra tisdag.................
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0