Söndagkväll....

 
 
 
                                 Min fina Amaryllis har slagit ut med alla
 
                                 tre knopparna samtidigt.....spännande
 
                                  att se hur många blommor det blir på
 
                                  varje stängel........
 
 
 
 
 
 
                                    I dag var det dags för den årliga lut-
 
                                    fisk middagen ...som jag gör i mammas
 
                                    gamla kokums bunke.....den gjorde hon
 
                                     lutfisk i varje Jul.....och det är enda gången
 
                                     jag använder den ....bara till lutfisken.....
 
 
 
 
 
 
                                       Oj vad gott det var.....jag var tvungen
 
                                        att gå och lägga mig efter mataten....
 
                                        eftersom jag sov väldigt dåligt i natt
 
                                        så somnade jag naturligtvis.......men
 
                                        det var välbehövligt......Jag börjar bli
 
                                        sträv i halsen så nu har jag druckit en
 
                                        kopp te med mjölk....gott.....i morgon
 
                                        blir det en sväng in till stan för att köpa
 
                                        garn på förmiddagen och på eftermiddagen
 
                                        ska jag till Ida och klippa mig.....så i kväll
 
                                        blir det tidig sänggående.....Ha det gott....
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0