Halv färdiga handarbeten........

 
 
                                Hej Goa Vänner....det är fredag.....
 
 
                            Morgon promenaden gick redan 05.30 för
 
                             Goe har jobbardag i dag och då vill han vara
 
                             ute i god tid......regnet öste ner och vi hade ju
 
                             paraplyer men lille Ludde tyckte inte alls det
 
                             var roligt att bli blöt..............På förmiddagen
 
                             städade jag i min handarbets garderob........
 
 
 
 
 
 
                             Så här långt kom jag igår med Julduken
 
                             innan tråden tog slut.......jag har tomten
 
                             på motsvarande sida kvar.............
 
 
 
 
 
 
                             Men jag blir inte arbetslös för det....tog fram
 
                             alla mina halv färdiga dukar som jag nu ska
 
                             försöka få färdiga ....så det blir ingen virkning
 
                             på ett tag...................
 
 
 
 
 
                                                    Tulpan duk.....bara
 
                                                     blommorna kvar att
 
                                                     brodera.................
 
 
 
 
 
 
                                       Ojdå.....där hittade jag en liten 
 
                                        tomte.....................
 
 
 
 
 
 
                                   Inte mycket broderat på denna................
 
 
 
 
 
 
                                  De här bestik fodralen är färdig
 
                                  broderade men innanmäter där 
 
                                   bestiken ska vara är inte färdigsytt..........
 
 
 
 
 
 
                              Ojdå.....ett ordspråk jag inte lever 
 
                               upp till....................
 
 
 
 
 
 
                              En brickduk som inte heller är klar......
 
 
 
 
 
                               Ännu en brickduk....som nästan är
 
                                färdig broderad..................
 
 
 
 
 
 
                              Ännu en Julduk som förhoppningsvis
 
                              är klar nästa Jul..............
 
 
 
 
 
                                       En "vinduk"...........
 
 
 
 
 
                             Ännu en brickduk som är färdig-
 
                             broderad men inte fållad...........
 
 
 
 
 
 
                                                     En "barn"bonad.....
 
 
 
 
 
 
                                          Denna bonad tycker jag är så fin...
 
                                          så den får jag nog ta med mig i 
 
                                          soffan framför tv:n i kväll...så den 
 
                                           blir klar någon gång..............
 
 
                                           Ja det var mina halvfärdiga hand-
 
                                            arbeten......sedan har jag sex eller
 
                                            sju dukar som jag inte påbörjat ännu
 
                                             och det ska jag inte förren dessa är 
 
                                              färdiga........sedan har jag en massa
 
                                              virkade mormorsrutor som jag inte vet
 
                                              vad jag ska göra med...men det får 
 
                                               vänta tills husbils livet kör igång......
 
 
                                              Ha en fin fredag kväll..............
 
 
                                                 
 
      
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0