FREDAG OCH ROSTBIFF...

 
 
                                     God Morgon det är fredag......
 
 
                             Goe är ute och klipper gräset....själv dricker jag
 
                             kaffe och äter ett par knäckemackor med kött-
 
                             bullar och ättiksgurka på....det blev min frukost....
 
 
 
 
 
                                  Jag har stekt en rostbiff......
 
 
 
 
 
                                     Jag tog ut den ur ugnen när den
 
                                     termometern visade 58,8....den
 
                                     stiger ju en aning  till.............
 
 
 
 
 
                                När den är varm läggs den i lag
 
                                och får ligga där i ett dygn i kyl-
 
                                skåpet och dra.....den blir så himla god....
 
 
                               I morgon förmiddag kommer barnbarnen
 
                               och ska stanna till på söndag eftermiddag
 
                               så nu ska jag grädda lite plättar så jag har
 
                               färdigt när de kommer springande och öppnar
 
                               dörren och ropar..."farmor vi vill ha plättar".....
 
                               Ha en bra fredag.....
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0