Soppor.....

 
 
 
                                           Hej på er denna lite regn gråa onsdag....
 
                                           Jag står som vanligt vid spisen....härligt...
 
 
 
 
 
                                            Jag gillar soppor och sådana här dagar
 
                                             tycker jag det är alldeles utmärkt att laga
 
                                             soppa...…
 
 
 
 
 
                                     Jag började med denna tomat och vitt-
 
                                      löksoppa som var så stark så den tog
 
                                      andan ur mig.....men det halsonda försvann...
 
 
 
 
  
                                       Nästa soppa blev blomkål-purjolökssoppa
 
                                       med knaperstekt bacon ….mild och god...…
 
 
 
 
 
                               Röd paprika soppa med lök och vitlök....
 
                               jag drog i lite extra hot paprika pulver....
 
                               och det blev lite drag i en också.....den
 
                               här ska serveras med lite vitlöks yoghurt....
 
 
                              Jag har även hunnit med ett besök på vård-
 
                              centralen.....och snart blir det en Ludde promenad..
 
 
                             Ha det gott...….
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0