Måndag och ny månad.....

 
 
                                        God Morgon ….det är oktober.....
 
 
                                  Då kan det vara skönt att ligga under filten
 
                                  och mysa med pappa som Theo gör....Ella
 
                                  har en fin ansiktsmålning....
 
 
 
 
 
                                             Mysigt...….
 
 
 
 
 
                                       Mina vita pelargoner blommar så fint i
 
                                       fönsterlådorna...…..
 
 
 
 
 
                                  Snart knäpper det väl till och de fryser.....
 
 
 
 
 
                                            Snart blir det granris i korgarna...…
 
 
 
 
 
                                    Jag har lagt in lite ättiksströmming
 
 
 
 
 
                                                Dagens frukost....ett kokt ägg och
 
                                                strömming......gott.....
 
 
                                        Nu ska jag klä på mig och följa med svärmor
 
                                        till vårdcentralen …..i morgon är det Sanna marken
 
                                        men jag ska inte gå dit och det kommer inte hem
 
                                        några pojkar heller.....eftersom Goe inte är så för-
 
                                        tjust i kålsoppa så tyckte han att jag kunde göra en
 
                                        kålpudding i stället.....och den ska jag göra i efter-
 
                                        middag för i morgon är det en Farmors dag igen...…
 
 
                                       Ha en bra måndag...…
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0