Söndag.....

 
                       God Förmiddag denna härligt
 
                       soliga söndag...….Goe är ute
 
                       och håller på att grejar med
 
                       trädgårdsmöbler och annat
 
                      smått och gott.....själv har
 
                      jag stått vid spisen...…….
 
 
 
 
 
                                1 kg nötfärs som jag blandade med en
 
                                 påse tacco krydda.....1 stekt lök och två
 
                                stekta paprikor...…..
 
 
 
 
 
                         Så klädde jag en plåt med folie och plattade
 
                         ut köttfärsen....skivade ost över...…….
 
 
 
 
 
                             Över osten la jag den stekta löken och paprikan....
 
                             sedan rullade jag ihop den som en rulltårta med
 
                             hjälp av folien...……
 
 
 
 
 
                          Ett nytt folie ark som jag lade ut bacon från
 
                          två paket......och över baconet la jag kött-
 
                          färsrullen och rullade ihop med den nya folien.....
 
 
 
 
 
                            In i ugnen med folien på....180 grader i 20 min....
 
                            efter 20 minuter tas folien bort och så får den
 
                            stå i ugnen ca 25-30minuter till...…
 
 
 
 
 
                                                            Ser så god ut.....
 
 
 
 
 
                                Den här goda köttfärsrullen ska vi avnjuta
 
                                 med spaghetti och tacco tillbehör...…..men
 
                                 först ska vi ut i skogen och plocka lite gran-
 
                                  ris till mina fönsterlådor...….
 
                                  Ha det gott.....
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0