Varm smörgåstårta.....

 
                         Fredag......och en helg där ingenting är inplanerat.....
 
                         så skönt.......................
 
 
 
 
 
                                Ja då står jag vid spisen i vanlig ordning....
 
                                eftersom det är fredag och Goe åker själv
 
                                i dag och kommer hem tidigare...tänkte jag
 
                               att vi skulle fira med en varm smörgåstårta.......
 
 
 
 
 
                           Bacon.....purjolök.....vitlök..... champinjoner......
 
                           stark ketchup......sambal oelek och 5 dl creme fraiche....
 
                          
 
 
 
 
 
                       Bred på röran mellan 4 polarkakor ...............
 
 
 
 
 
                          Skurna tomater på översta lagret.....inget
 
                          klet där alltså.......................
 
 
 
 
 
                           Sedan mycket ost över tomaterna.......
 
 
 
 
 
 
                                20 minuter i 200 grader i ugnen.........
 
 
 
 
 
                          Jodå jag var tvungen att provsmaka....och
 
                          jag hade fått till precis lagom "hetta"........
 
                          jättegod blev den.....så den ska vi smaska
 
                         på i eftermiddag med Goes hemgjorda öl......
 
 
                         Nu blir det en Ludde promenad.....
 
 
 
 
 
 
 
 
 
                        
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0