"Hemma" i Sandbäckshult....

 
 
                                Efter en lång promenad i regn kappa tittar
 
                                jag på foton som mitt ex och de stora pojkarnas
 
                               pappa skickade till mig....han hade varit i mina
 
                               gamla hemtrakter där jag bodde som barn.....
 
                              Här är bryggan som jag lärde mig simma och
 
                              det var också samlingsplatsen för ungdomarna
 
                              i byn......Granström....Lempa….Stefan….Ola
 
                             med flera......här smygrökte jag...……
 
 
 
 
                                            Sandbäckshult heter stället....
 
 
 
 
 
                                            "Panget".....pensionatet där de har flera
 
                                            inneboende och även en kiosk...………
 
                                           nu är det så igenvuxet....
 
 
 
 
                                     Vårt hus som pappa byggde 1934 eller 35....
 
                                     här bodde mamma och pappa tills de sålde
 
                                     det 1975 och flyttade till Fjugesta...…..
 
 
 
 
                                Stationen är riven men det går fortfarande
 
                                tåg genom samhället...……
 
 
                                "Hemma" i Småland skiner solen men här
 
                                 fick jag ta på regnkappan när jag gick ut
 
                                 med Ludde...men inte en regndroppe kom
 
                                 det.....och med Bianca Ingrosso i lurarna och
 
                                 hennes sommar prat gick det som en dans...…
 
 
 
                                
 
 
 
 
 
 
 
               
 
 
                               
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0