Torsdag.........

 
 
                                   God Middag på Er alla.........
 
 
                    Halva dagen har gott men jag var uppe tidigt
 
                    i dag.....för 0715 hämtades svärmor och så
 
                   begav vi oss in till ögon på USÖ.......hon skulle
 
                   göra en undersökning som skulle ta 3 timmar
 
                   så jag hade laddat upp med 2 skvallertidningar
 
                  och så naturligtvis min virkning .......när vi kommer
 
                  in i väntrummet sitter det ett annat par där från
 
                  Fjugesta.....en "gammal" sjuksköterska från tiden
 
                 när jag jobbade på "gamla" sjukhemmet......hon
 
                 var där med sin man som skulle göra samma
 
                 undersökning som svärmor......så där satt vi och
 
                 talades vid, medan de andra gjorde undersökningar
 
                 och efter 2 timmar var de klara och jag hade inte
 
                 hunnit att varken läsa skvaller eller virkat.......så
 
                det gick väldigt fort............efter en fika hos svär-
 
               mor blev det en Ludde promenad i det fina vädret......
 
 
 
 
 
                        Dagens middag blir sill...eller strömming som
 
                        vi säger hemma i Småland.......och till det
 
                        potatismos.........gott.............
 
 
                        Nu när solen skiner så rart, så ser man hur
 
                        dammigt det är här hemma.......så det står
 
                        damning på programmet senare............
 
 
                       Ha en bra dag...........
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0