Målning.....

 
 
        God Morgon denna soliga tisdag....
 
         på tv:n säger de att över Örebro
 
        ska det ligga ett tjockt moln täcke....
 
        men molnen kommer nog framåt
 
        dagen......men jag är så himla glad
 
        att vi slipper snön....hemma i Kalmar
 
        och på Öland var det vitt på marken......
 
 
 
 
 
                    Vad är Lycka......jo det är vatten och sol-
 
                    nedgång.......med en husbil istället för en
 
                    båt ....men att sitta på stranden en fin solig
 
                    dag och se segelbåtar med sina vita segel
 
                    mor en klarblå himmel och lika blått vatten
 
                    det är lycka för mig....och nu längtar jag
 
                    efter sommaren...........
 
 
 
 
 
                     Jag köpte två svarta blomkorgar för några år
 
                     sedan som jag målade röda för de passade
 
                    till huset då....nu ska jag måla om de till svart
 
                    igen.....och hänga upp på verandan med gula
 
                    penseer i ...............
 
 
 
                            Vad härligt det är att vakna på morgonen
 
                            och ha hela dagen för sig själv......att inte
 
                            behöva tänka på något jobb att stressa i
 
                            väg till......att kunna åka in till barnbarnen
 
                            när jag känner för det och att de kommer
 
                            ut till oss.....nu planerar vi för nästa helg
 
                            då vi ska ha med Ella på en husbilshelg......
 
                           jag har fullt upp med mitt liv och jag mår
 
                           så bra med det.......
 
                           Nu blir det målning och så ska jag
 
                           lyssna på min ljudbok samtidigt......
 
 
                          Ha det gott...............
 
 
 
 
 
 
                   
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0