Långhelg igen......

                          God Morgon alla nyvakna som de
 
                           säger på Nyhetsmorgon..............
 
 
                           Det är Fredag gott folk...................
 
 
 
 
 
                                    06.15 började jag skala potatis.....jag
 
                                     ska göra en laddning "ragger" och ta
 
                                     med denna helgen.....vi köper 25 kg
 
                                     potatissäckar vid Hidinge Gård och
 
                                     så köper svärmor några kilo av oss
 
                                     när hon behöver.....men nu ska vi
 
                                     börja köpa färskpotatis och då var
 
                                     jag tvungen att göra mig av med de
 
                                     gamla......förra helgen gjorde jag
 
                                     potatisgratäng och i går potatis-
 
                                     mos och ugnstekt falukorv och i
 
                                     dag blev det "ragger"......men jag
 
                                     har fortfarande några stora kvar
 
                                    som vi tar med i husbilen och bakar i
 
                                     micron..........Nu blir det frulle ........
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
                         

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0