Bakning klart............

 
 
                                                Nu är det klart.......bakningen....
 
 
 
 
 
                               Degen klar att kavlas ut....ingen
 
                               jäsning behövs efter knådningen
 
                               i assistenten..............................
 
 
 
 
 
                                 Kavla och ta ut med mått.......
 
 
 
 
 
                              Lägg på plåt och låt jäsa i 40 min.......
 
 
                             jag får 13-14 st.....beror på hur tjockt
 
                             jag kavlar ut dom...........
 
 
 
 
 
                               10 minuter i 175-200 grader.....beror
 
                                på ugnen..... jag kör varmluft............
 
 
                                Jag har aldrig ätit så fluffiga och goda
 
                                tekakor förut .....kan vara att man kokar
 
                                en gröt av mjölk....kli....linfrö och smör...
 
 
 
 
 
                              21 grader är det i tunnan nu och jag ska
 
                              gå och ta ett dopp tillsammans med Goe
 
                              som behöver svalkas av efter målning
 
                             och trädgårdsarbete.................
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0