Torsdag....

 
 
 
 
                     Hej alla Goa Vänner.......
 
 
        Så här glad var "kärringa" Sandström
 
       i dag när hon kom hem från tandläkaren
 
       i Kumla.......jag hade tid redan klockan
 
       åtta i morse.....och allt såg bra ut......så
 
       upplyste de mig om att har man Ulcerös
 
       Kolit som jag har haft i 30 år så har man
 
       rätt till tandbidrag med 1200 kronor/ år......
 
       och det hade jag ingen aning om............
 
 
 
 
 
          Men vad jag har legat av mig att
 
          köra bil när det är mörkt....och i 
 
         morse var det både halt och så 
 
        kom det något slask från ovan.........
 
 
 
 
 
                          Här kommer det minsann inte något slask
 
                          från ovan.......den här "lilla Friggebon" i
 
                         mitten är UtlandsSvenskarnas lyxiga "bungalo" 
 
                         de bor på nedre botten med uteplats.....och på 
 
                         övervåningen är det ingen som bor ännu..............
 
 
 
 
 
                    Eriks middag i kväll bestod av Gordon bleu
 
                  med pommes och gorgonzola sås...............
 
 
 
 
 
                                 Johan åt kyckling...potatisgratäng
 
                                 och gorgonzolasås.....och så fick de
 
                                 bröd till det också......ja det ser ut
 
                                 som det inte går någon nöd på dom
 
                                 matmässigt i allafall .........
 
 
                                Besöket hos svärmor är också av klarat
 
                               pratar med gamla trevliga arbetskamrater
 
                               som undrade om jag skulle ta några pass...
 
                              men icke sa Nicke.......jag har gjort mitt i
 
                              på den fronten.............
 
 
                              Nu ska jag leta upp något att äta.......
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0