En hjälpande hand..kostar så lite....

 
            
                Resan in till stan gick bra och jag fick
 
                tag på det jag skulle.....men innan jag
 
                drog i väg, så var jag ute på en Ludde
 
                promenad.......och vi gick vår vanliga
 
                promenad här i samhället.......men på
 
                gångstigen mellan Dammgatan och
 
                 Hagagatan sitter det en dam på en
 
                 mur ......och jag som har öronproppar
 
                 i öronen och lyssnar på musik...tänker
 
                 att hon sitter nog bara och vilar sig där...
 
                 men när jag hade kommit ut till Haga-
 
                 gatan kände jag att det stod nog inte
 
                 rätt till...så jag vände och gick till-
 
                 baka....och frågade damen om det
 
                 var bra........nej sa hon jag mår inte
 
                 så bra så jag var tvungen att sätta
 
                 mig här och jag vet inte hur jag
 
                 ska orka ta mig hem.......om du
 
                 sitter kvar här sa jag, så ska jag
 
                 hämta bilen och skjutsa dig hem
 
                 ......och så gjorde jag det...........
 
                 Hon var väldigt tacksam och frågade
 
                 om jag ville ha betalt.....Nej absolut
 
                 inte sa jag......och hon tackade för
 
                 att jag hade skjutsat hem henne....
 
                 Det känns skönt att kunna hjälpa
 
                 någon som behövde det.........
 
                 Ha en bra natt..................
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mariana

👍👍👍👍 ... en stjärna till Dej!!
Men så är Du ju van att ta hand om människor också.
Du har det i blodet. 😘

Kram ❤

Svar: Tack Mariana...det känns skönt att kunna hjälpa henne...men det är nog som du säger ,,det ligger i blodet...Kram <3
Anita Sandström

2016-09-28 @ 07:11:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0