"jåsa" tandborste..........

 
                     Biff a 'la Rydberg.....blev det till middag.......
 
 
 
                                         Jättegott.................
 
 
 
                         Jag har planterat om mina körsbärs-
                         tomat plantor.............................
 
 
 
                   Den vita syren busken håller på att
                   slå ut......den fanns på tomten när
                   vi byggde vårt hus här 1984....den
                   är visst tagen som ett skott från Fin-
                   land.....enligt våra före detta finska
                   grannar......................................
 
 
 
                  Ella har ju åkt hem till sina föräldrar men
                  hennes saker står fortfarande kvar i bad-
                  rummet.....två tandborstar.....den ene ny
                  den andra gammal......den nya vägrade
                  hon använda....för den var röd och den
                  gamla var ju rosa.....jåsa och lila är mina
                  favoritfärger säger hon......så antingen
                  åker den gamla rosa tandborsten i sop-
                  påsen eller får jag köpa en ny tandborste
                  rosa......vi får se vad det blir.....................
 
 
                    Ha en bra lördagskväll..............
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mariana

Självklart köper farmor en ny "jåsa" tandborste åt prinsessan. 😉

Farmorliv = lyxliv 😊
(om jag ska tro på mina barnbarn 😄)

Kram ❤

2016-05-22 @ 10:49:16
Postat av: Anita

Ja det blir nog en ny jåsa tandborste...
Kloka barnbarn du har.....

Kram <3

2016-05-22 @ 21:19:06
URL: http://lekebergsbo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0