Torsdag......

 
                       Solig Torsdag.....härligt men kallt....
 
             Kommunal...fy faan rent ut sagt och
             till de här "små" povarna( kallade alltid
             mamma sådan som har kommit upp
             sig)...har jag betalat min avgift hela
             livet...men inte för att de ska supa
             upp och åka på semester för mina
             och andras pengar.....................
 
 
 
                  Hoppas att de avgår hela bunten och
                  att alla går ur detta korrumperade fack....
 
 
 
                    Dagens måltid bestod av köttfärs-
                    botten med en egengjord tomat-
                    sås med både röd curry och sambal
                    i....det var lite drag i den.....och så
                    massor av ost och tomater över.....
                    till det lite sallad.....jäklar vad mätt
                    jag blev........jag behövde lite hetta
                    och varmt efter en snabb promenad
                    med Ludde i 15 graders kyla............
             
 
                     Då kom han i dag igen han ser
                     lite försynt ut.........
 
 
 
                      Så hoppar han fram och äter lite
                      tillsammans med småfåglarna.....
 
 
 
                            Vet inte vad det här är för sort.....
 
 
 
                     Det är fullt runt "matbordet".......
 
 
 
                   Det där lilla "minnet" som ligger där
                   har jag alla mina inspelade favoriter
                   på... det är Elvis och "gamla" godingar
                   från 60-talet.....och i går var det borta..
                   jag tänkte nämligen beställa en ljud
                   bok och lägga in här så jag har något
                   att lyssna på när vi åker på semester..
                   och då var det borta......Lars hade heller
                   inget så han beställde två stycken på
                   nätet.......och i dag hittade jag det....
                   så nu kan jag lyssna på mina favvo
                   igen.....så glad jag blev.......
 
 
 
                       Jag är så nöjd och glad att jag
                       slipper ut och ratta någon jobbar-
                       bil om nätterna när det är kallt
                       och mörkt.......men min kompis
                       hon räds varken mörker eller kyla..
                       nej i natt ska hon ratta en jobbar-
                       bil i Laxå skogarna.......jag beundrar
                       dig Mariana och tycker du är toppen...
                       men kör försiktigt och ha en bra natt.....
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mariana

DU är toppen och det är mycket hos Dej, som jag beundrar! 💖
Ett halvår till och sedan börjar mitt lyxiga, lediga liv. 😉

Kramar ❤❤

2016-01-14 @ 18:55:49
Postat av: Anita

Då får du njuta.....

Kram <3

2016-01-14 @ 20:33:38
URL: http://lekebergsbo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0