Brödbak......

 
                             Tisdag......
 
               Jag var ju inne på ögonbotten-
               fotografering igår......och den
               syrran var inte snål på dropparna
               jag var dimmig i ögonen hela
               kvällen.....och det var många som
               tittade på mig när vi var och handlade
               inne i stan.....  jag med solglasögon
               på..................men nu känns det bra......
 
 
 
                   Jag bakade ett proteinbröd i går
                   men jag tyckte jag fick tugga så
                   mycket på alla kärnor....vill jag
                   tugga kan jag ta ett tuggummi....
                   så därför gjorde jag samma bröd
                   i dag fast jag malde alla kärnor.......
 
 
 
                          Den blev helt ok.....
 
 
 
               Mariana ville ha receptet så här
               kommer det...............................
 
 
               Proteinbröd......1 limpa.......
 
              * 4 ägg...
              * 1 dl creme fraiche..
              * 3 msk rapsolja......
              * 1 msk bakpulver....
              * 4 msk linfrön.......
              * 60 g fibrex.........eller kruskakli.....
              * 50  g sesamfrön.....
              * 45 g solroskärnor.........
              * brödkryddor och lite salt.........
 
              Sätt ugnen på 180 grader....Vispa äggen lätt
              och blanda i creme fraiche och olja........
 
              Jag malde sedan linfrön, fibrex,sesamfrön och
              solroskärnor och blandade i bakpulver och kryddor....
              Blanda ihop och häll det i äggblandningen.......
              Degen ska var ganska lös....Lägg bakplåts-
              papper i en avlång brödform häll i smeten... 
             och grädda i ca  45-50 minuter.............
 
 
 
                         Gårdagens bröd.......
 
 
 
                         Dagens bröd....med lite vallmo-
                         över.................................
 
                         Ha en bra Tisdag........
 
 
 
 
 
             
             
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0