Tvätt...strykning...mangling.....

 
                  God Kväll torsdag........
 
           Magnus och Anna hyr ju en lägenhet inne
           i stan och har ett stort förråd i källaren......
           nu är källaren full av mögel så de har fått
           kasta jättemycket saker....men så kom de
           hem med en massa dukar och handdukar
           som de har förvarat där nere.....och som
           luktade mögel.....och det var ju hemvävda
           saker som Magnus farmor och farmors mor
           har vävt .....så nu har jag tvättat alltsammans
           strukit och manglat har jag gjort hela dagen...
 
 
 
                Jag har broderat 4 juldukar en till
                varje pojk....men jag har ingen själv..
                men jag fick väck mögellukten på
                denna också.....vi behövde inte kasta
                några textilier i denna säcken....men de 
                har kastat jättemycket saker.....de har
                värderat att de slängt för 40.000 kr.....
 
 
 
                    Då passar det ju bra med en undersökning......
 
 
 
              Ja vi slänger in ett till.....det är ju roligt......
 
              Nu håller jag tummarna för Erik och hans
              kompis Jimmy som åker till Alecante i
              morgon bitti ......hoppas att de får några
              bra dagar med sol och värme.......A............
 
 
           
 
 

Kommentarer
Postat av: Mariana

Vilka fina textilier!! 😊

Finns det ingen försäkring för så'nt??

Kram ❤

2015-09-24 @ 21:44:39
Postat av: Anita

Jo försäkring finns det säkert...men sådant kan ta tid.....och hemgjorda saker går ju knappast att värdera i pengar....det är ju hyresvärdens försäkringar som gäller....i detta fall......

Kram <3

2015-09-24 @ 21:49:19
URL: http://lekebegsbo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0