Ikea och Ella....

                
                              Klockan 10.00 i går förmiddag
                              lämnade jag hemmet för att
                              träffa denna Donna på Ikea.....
 
 
 
                           Vi fikade.......och pratade....
                           Vi handlade.....och pratade....
                           Vi åt Julbord......och pratade...
 
 
 
                  Så tog vi oss en runda med vagnarna....
 
 
 
                    Finaste Jullyktan inköpt på
                    Lisebergs Julmarknad fick
                    jag...........
 
 
 
                Den har nu fått hedersplats vid
                Tomtehuset..............................
 
 
 
                En fin liten uggla fick jag också...den
                hade Marianas kille Pauli gjort.....
               
               Ja det var tisdagens roliga bravader....
              Träffade även "gamla" jobbarkompisen
               Lena M.....trevligt att talas vid lite....jag
               springer på henne då och då när hon
               kommer ångandes i kommunbilen och
              är stressad.......på väg till nästa besök....
              oj oj oj ...tur att jag är så gammal som
              jag är så jag slipper det där..................
 
              Ankom till hemmet kl.19.00................
              Men en helt underbar dag.............
              tack Mariana för i dag......kram.........
 
 
 
 
              Onsdag morgon klockan 08.00 och
              jag är inne i stan för att ta hand om
              en liten sjuk Ella.......
 
 
 
                 Hon hade magsjuka i söndags natt
                 och efter det kom förkylningen som
                 ett brev på posten........................
 
 
 
                  Hon var rätt pigg på förmiddagen
                  hon lekte med sina dockor och jag
                  putsade lite fönster............
 
 
 
               Senare på eftermiddagen blev hon
               lite hängigare .............
 
 
 
              Jag har varit sugen på spenat ett
              tag nu.....så när vi kom hem från
              stan vid 16.00 tiden, kokte jag lite
              potatis... stuvade spenat och stekte
              falukorv........och det var gott...........
 
             Två heldagar utanför hemmet gör att
             det blir tidig sänggående i kväll........
 
 
 
 
 
 
 
    
 
 
 
 
                  
 
 
                  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
                   
 

Kommentarer
Postat av: Mariana

Tack igen snygging 😉 för dagen igår! 😅
Vad fint lyktan passade bredvid Tomtehuset. 👍

Kram ❤

2015-12-10 @ 00:19:55
Postat av: Anita

Tack själv....skitkul hela dagen....nu är det en tradition....att träffas på Ikea i december...

Kram <3

2015-12-10 @ 10:25:34
URL: http://lekebegsbo.blogg.se
Postat av: Mariana

Taget direkt... 😉 kram ❤

2015-12-11 @ 00:10:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0