Lördag kväll-Natt

 
                                      Lördag........
 
                        En kärra kommer lastad med björkved....
 
 
                     Erik och Jimmy kom hem
                     och hjälpte Lars med veden...
                     Hörde något om att de snart
                     skulle ta sig ett varmt bad....
 
 
                  De hade köpt med sig kanelbullar
                  dagen till ära......och jag bjöd på
                   en liten god fläderbloms drink...
 
 
                            Svettigt värre blev det efter
                            ved körning och middag .....
                            så lars och jag tog ett bad
                            i tunnan....+ 13 grader var
                            det ....friskt och skönt......
                            men i morgon tar vi nog upp
                            pumparna.....kanske vi eldar
                            upp på lördag...för nu längtar
                            jag efter ett gott varmt bad......
 
 
                   Det är även husdjurets dag i dag......
                   och här hade vi lilla Swira uppe
                   i sängen...så himla goo.................
 
                   Men nu blir det sängen för att
                   i morgon åka in och hälsa på
                   en sjuk liten Ella....41,1 har hon
                   haft i feber i natt....så då måste
                   jag in och pussa på henne i
                   morgon........lilla snuttan som
                   skulle gå med farmor på Sanna-
                   marken på tisdag.....nu får vi se
                   hur det blir med det......men nu
                   är det snart midnatt och jag behöver
                   vila min onda rygg...God Natt.....A......
 
 
                    
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0