Smått och gott....

 
                   God Morgon Söndag.......
 
            I fredags drog jag in lite snabbt till stan
            för att vara barnvakt till en sjuk liten Ella
            som inte kunde gå till förskolan där hon nu skolas
            in.......hämtade Lars på jobbet och vi beslöt
            oss för att ta med oss lite hämtmat hem.....
            och då blev det tappas.................
 
 
 
                          Det var lite smått och gott.........
 
 
            Så här såg min tallrik ut när jag hade
            plockat till mig......och jag måste säga
            att det var inte värt pengarna.....vi hade
            rabatt häfte så det här gav vi 300 kr för..
            ordinarie pris 600 kronor...och enligt
            mig var det kanske värt en 50 lapp......
 
 
                           En liten förkyld Ella.......
 
 
                       Men alltid glad och god......
 
 
               Fafa kan hon nu säga....men det är ju
               lite svårare att benämna mig....fampo
               var det först nu säger hon fama.......så
               snart blir det nog farmor........
 
 
                Magnus berättade att när hon skulle sova
                på förskolan första gången i onsdags...där
                alla barnen ligger på madrasser på golvet...
                men Ella skulle stå och titta på alla barna...
                men till slut somnade hon.....efter ca 50 min
                hör de ljud inifrån "sov" rummet..så personalen
                smyger in....jodå där kommer Ella med 4 andra
                barn som hon hade väckt för att leka med.....
                så dagen efter höll de lite koll på Ella så när
                hon hade sovit färdigt smög de in och hämtade
                henne så att hon inte skulle väcka de andra....
                Härlig unge en kan inte annat än skratta åt
                henne......och i går eftermiddag var hon här
                för Magnus och Anna höll på att slipa och
                greja sin skänk och kökssoffa i garaget....
 
                Nu sitter vi här och väntar på lite nybakat
                frukostbröd som har stått i korgar i kylskåpet
                på jäsning i natt....så idag blir det lite sen
                frukost för vi sov länge i dag....men den som
                väntar på något gott....osv...........A.............
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mariana

Ja, Ella´s goa skratt smittar av sej... :)

... Du vet ju att FIN mat är lite & dyrt!


Kram <3

2014-08-25 @ 19:03:31
Postat av: Anita

ja hon är för skön....jag tyckte inte maten var god ens.....
Kram <3

2014-08-26 @ 11:26:16
URL: http://lekebergsbo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0