måndag eftermiddag....

 
                Plockade fram mammas gamla kak-
                formar...för nu ska det bakas...........
 
 
                  Nu har jag tryckt ut degen i de smorda
                  formarna...................
 
 
                 6 minuter i ugnen så är de färdig gräddade...
 
 
                        Färdiga med fyllningen i.........
                        och goda blev de...................
 
 
                    lime kolasås med hasselnötter
                    är fyllningen..............................
 
 
                   Så blev det min favorit maträtt.....
                   kroppkakor med grädde, smör
                   och lingonsylt......nu blir det en
                   lugn kväll framför tv:n.......om inte
                   åskan sätter käppar i hjulen...för
                   nu är det väldigt mörkt på himlen..
                   Ha en bra måndag kväll.....A.......
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mariana

Ser verkligen mums ut!!
Jag hade likadana formar efter min mormor,
men nu är formarna i Madde`s ägo.

Kram <3

2014-08-18 @ 23:58:46
Postat av: Anita

Ja de håller ju i evighet dessa formar...

Kram <3

2014-08-19 @ 16:47:26
URL: http://lekebergsbo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0