Fredag...........

 
                              God Morgon Fredag....
 
             Här rullar det på i racerfart.....jag hinner
             knappast med mig själv....men jag har
             i alla fall gjort det jag lovade mig själv..
             i går morse var jag i tunnan redan 06.15
             i dag hann klockan bli 07.00....men vad
             skönt det är efteråt..................
 
 
                Fick ett recept på goda scones som jag
                har bakat......här kommer receptet om
                det är någon som vill prova......kanske
                något för dig Mariana.........
                * 4 dl mandelmjöl....
                * 2 dl filmjölk.......
                * 1 dl havregryn......
                * 100 g smält smör eller cocosolja
                * 2 tsk bakpulver.............
                * 1 tsk salt..................
                * 1/2 dl valfria frön.......
                Sedan är det bara att röra ihop alltsammans
                och hälla i en liten långpanna.....jag strödde
                över ljusa och mörka vallmofrön över.....in
                i ugnen 15 - 20 min i 225 grader................
     
               Egentligen har jag inte tid att sitta här vid datorn
               och göra inlägg...men var sjutton....jag var försenad
               redan innan jag vaknade så vad gör det......men den
               här helgen blir det nog en tur med Goa husbilen.....
               Ha en bra Fredag alla Glada......A.......................
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mariana

TAAACK!!!!!! Dom ska jag testa!!

Tror att vi varit i närheten av varandra idag... :) :)

Kram <3

2014-08-16 @ 01:17:38
Postat av: Anita

Ja testa du....synd att vi inte stötte på varandra, om vi var nära...
Kram <3

2014-08-16 @ 13:45:09
URL: http://lekebergsbo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0