Kärring från Gnällbältet....

 
             Ja då har jag varit en sväng till Willy's
             och blomsterlandet........jag köpte två
             paket kräftor för det tänkte jag äta i
             morgon kväll och en bacon och
             avocado paj.......gula fjädrar ska få
             pryda ap-trädet och en skål med godis
            till Påsk kärringarna som kommer på lördag
            när jag ligger och sover......ska jobba fredag
            och lördag natt.................................
 
             När jag var på Willy's och skulle ställa mig
             i kassan så stod det en " dam " och velade
             vilken kö hon skulle ställa sig i.....ja hon valde
             en och jag tog då kön jämte henne.......vi hade
             två framför oss i båda kassorna......och damen
             började direkt klaga att det inte fanns flera
             kassor öppna...högt och tydligt.....och jag vände
             ryggen åt "kärringen från gnällbältet.....men så
             kom det en annan dam och ställde sig bakom
             henne.....och då började gnäll kärringen........
             jo sa hon jag var framme vid kassan när jag
             kom på att jag glömt purjolöken...och då var
             minsann kassorna tomma.....men när jag kommer
             tillbaka är det lång kö.....och inte öppnar de fler
             heller i dessa Påsk tider.....jag skulle ju kunna
             handla hos Handlaren där jag bor....men då
             skulle det ju bli dubbelt så dyrt.....och så malde
             hon på...och jag slutar lyssna......och tänker i
             stället att kärringa är ju pensionär och säkert
             har hon alla sina fönster putsade och städat
             till påsk har hon säkert gjort också....vad gör
             det om hon får stå i kö fem minuter extra....
             Ja det var ingen positiva människa, och hon
             mår kanske inte så bra....säger jag som ska
             jobba i helgen och har nästan all fönsterna
             oputsade.....städning har jag heller inte gjort
             så ska jag ut och plantera i mina lådor...och
             laga Påsk mat för på Påskdagen kommer
             svärmor och pojkarna på både Påsk mat
             och födelsedags kalas.... I dag har jag
             plockat bort alla vinter jackor och stövlar...
             Nu blir det att plantera lite blommor...A.......
 
 

Kommentarer
Postat av: Mariana

Hahaha.... Du är för härlig!!!!
Underbart att läsa Din blogg.
Den kommer direkt från hjärtat... :)

Slit inte ut Dej, för snart ska vi träffas. :) :)

Kram <3

2014-04-16 @ 16:06:53
Postat av: Anita

Haha......ja du den kärringen gick inte av för hackor....nej jag sliter inte ut mig...klart att vi ska träffas snart ...det ser jag fram mot..kram <3

2014-04-17 @ 07:44:28
URL: http://lekebergsbo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0