Måndag igen.....

 
                      God Morgon Måndag
 
          Ja då är det ny vecka igen....fort går det.......
          konstigt väder är det i dag tycker jag....nyss
          öste regnet ner och nu skiner solen, så man
          nästan blir bländad.......men nu kommer stormen..
          Lars har plockat in allt löst som fanns i trädgården
          så nu hoppas jag att stormen även tar med sig alla
          löv som inte blivit upptagna ännu.............
 
         Dagens middag i dag blir:.....Kyckling och ananasgryta
        
         Färsk koriander...0,5 kruka
         ananas avrunnen och skivad i bitar
         Kycklingfileer 4 st fint strimlade
         red curry pasta 0,5 msk
         fish sauce 3 msk
         kokosmjölk 400 ml
         purjolök 1 st hackad
 
        Woka kycklingen och purjolöken i olja
        rör ner red curry pastan och tillsätt
        kokosmjölken och fish sauce och låt
        sjuda ca 5 min...
        rör ner ananas och klipp koriander över...
        Sedan drar jag i några chilifrukter så det
        blir lite mera drag i grytan............
 
        Ja sedan blir det att tvätta lite gardiner
        och en promenad med Ludde mellan
        regnskurarna.............A..............................
         
           
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0