Middag...

 
           Potatisrulle med bacon och västerbottenost
 
 1. Sätt ugnen på 225°. Skala och riv potatisen grovt. Blanda den med salt och peppar. Lägg ugnsaluminium  folie eller bakduk (speciell ugnssäker duk som finns i cookshops och många livsmedels- butiker) på en plåt 30x40 cm och smörj med smör.
2. Bred ut potatisen till ett jämntjock platta och stek den mitt i ugnen ca 15 min.
3. Skär bacon i små bitar och stek det knaprigt i stekpannan.
    Låt rinna av på hushållspapper.
4. Ta ut potatisen och strö på bacon, örter och 2 dl ost. Rulla ihop till en rulltårta. Hit går att förbereda.
5. Höj värmen till 250°. Strö på resten av osten och gratinera högt upp i ugnen ca 5 min. Låt den vila ca 10 min innan den skärs upp i bitar..............
 
                Dagens middag blir denna potatiskaka
                och inkokt lax med en kall sås till......A....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0