Kålsoppedagen

 
                   Ja så var den gjord den stora kålsoppe-
                   dag och tillika Sannamarken........och
                   jag var inte där......men en gryta kålsoppa
                   blev det för det hade Erik tingat på.......
 
 
                  Fick en så fina höstblommor
                  av Magnus, Anna och Erik.....nu
                  måste t.o.m. jag hålla med om
                  att hösten är här, så i dag kommer
                  Lars hem lite tidigare från jobbet,
                  för jag ska åka in till stan och köpa
                  mig ett par höstskor........sedan blir
                  det två jobbarnätter igen.......det blir
                  nog inget husbilsåkande denna helgen
                  vi behöver nog stanna hemma och plocka
                  in lite trädgårdsmöbler i stället, men det
                  kan bli en tur med kaffekorgen och sitta
                  vid någon skogskant......vi får se vad vi
                  hinner med.......A.......................

Kommentarer
Postat av: Madde

Ja här käkades det kålsoppa igår med;).
Göran tog en sväng till sannamarken direkt efter jobbet och köpte korv & godis...medans Johan och jag stannade hemma istället och hade en heldag i Hulvik:).Riktigt skönt var det att inte gå dit faktiskt;).
Kraaam Madde <3

2012-10-03 @ 13:48:42
Postat av: Anita

Hej Madde...Ja nu när ungarna är stora är det rätt skönt att slippa marken faktiskt...men det är gott med kålsoppa.....Kram......

2012-10-03 @ 18:36:31
URL: http://lekebergsbo.blogg.se
Postat av: Eva.

Å vad jag längtar efter mammas kålsoppa när jag ser din bild. Det var nåt särskilt att åka till Fjugesta i okt o äta den. Sannamarken kan kvitta. Ha det bra.

2012-10-03 @ 20:45:15
Postat av: Anita

Hej Eva....visst är det konstigt att man nästan kan förnimma både doften och känslan.....och just vid sådana här tillfällen känns det extra starkt...Ha det gott...

2012-10-04 @ 00:34:03
URL: http://lekebergsbo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0