ett gott skratt...

 
             Ett gott skratt förlänger livet heter
             det ju....och i dag skrattar jag mycket
             gott.......jag har en humor som jag skäms
             lite över.....för jag har så himla roligt när
             folk gör bort sig, och egentligen ska man
             ju tycka synd om sådana i stället..........
             På söndagsmornarna lyssnar jag på
             Mannheimer & Tengby, jag tycker dom
             är sköna att lyssna på, både Göteborgs-
             dialekten och humorn tilltalar mig......i dag
             på "mamma Karin's boktips" sa hon att hon
             varit på bokmässan i Göteborg så därför hade
             hon "boksmälla"....sådant gillar jag........men
             det bästa var när Anna berättade när hon som
             20-åring skulle besöka systembolaget bland
             de första gångerna, och hon hade blivit bjuden
             på ett gott vin och frågade vad det hette.......
             jo det hette el coto (elkåto) ja det kommer jag
             ihåg tänkte hon för det var ju lite småfräckt.....
             hon kliver in på systemet som ligger vid Lisseberg
             och fram till kassan och säger att hon vill ha två
             flaskor el kuko.......Jag skrattade så jag grät i
             sängen, så Lars kom nedspringande från över-
             våningen, för han trodde jag storgrät.....ja sedan
             dröjer det 5 min innan jag kan berätta för honom
             för jag skrattade så fort jag skulle försöka berätta..
             Skriv nu inte detta på bloggen säger han.....haha...
             varför inte säger jag, kan man säga så i radion en
             söndagmorgon så kan nog jag skriva det i bloggen
             och ni ska veta att jag skrattar fortfarande.......jag
             undrar bara hur jag skulle gjort i kassörskans
             ställe.......jag hade nog behövt syrgas tror jag....
             Ja den historien förgyllde min söndag hitills...A...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0