TJUVAR OCH BANDITER

 
             Ser ni mina fina ljuslyktor här på trappan,
             enda gången jag nu kan titta på dom, är
             på kort........i natt var det någon tjuv som
             var uppe på vår gård och stal dom......nu
             har jag blivit av med fyra ljuslyktor så här,
             och jag är störtförbannad.....jag har själv
             målat dom i "min" röda färg så de skulle
             ju vara lätta att känna igen, men jag tror
             inte att det är någon häifrån som har tagit
             dom.......vi har ändå en lampa som tänds
             när man kliver upp på plattorna, men det
             avskräckte tydligen inte...jä.....slödder...
             det hade varit bättre de ringt på och frågat
             om de fått dom, då hade jag följt med till
             en butik och de hade fått valt ut några som
             de ville ha och jag hade betalt för dom, men
             stjäla mina, där går gränsen........och den där
             fina goa vakthunden som sitter mellan ljus-
             lyktorna han hade gosat ner sig i mattes
             säng och hörde inte ett skvatt....och jag
             som jobbade i natt och tyckte det var
             lugnt på samhället, men jag är helt över-
             tygad om att det inte är "våra" ungdomar
             utan några bilburna individer som åker
             runt och stjäl.......att det ska vara så
             svårt att skilja på ditt och mitt..GRR.....A.....

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det som jag inte själv köpt är inte mitt borde vara en självklarhet.Så är inte fallet tyvär och det är sorgligt.Kram AQ

2012-11-11 @ 22:32:22
Postat av: Anita

Hej Anette...Ja alla har inte lärt sig vad som är ditt och mitt...det fick man ju lära sig som liten,.
att man inte ska stjäla....men ur led är tiden...men jag har ett nytt projekt på "G" och då får de jobba lite för att få med sig sakerna..Kram..

2012-11-12 @ 14:34:37
URL: http://lekebergsbo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0