Virkat



          Ja nu är jag här inne igen......jo så
          här är det, att förr så skulle man ju
          virka dukar och jäklar vad dukar jag
          har virkat......för det var jättemodernt
          med virkat............och sedan har jag
          broderat en massa dukar när det var
          inne med vit broderier.................



            Nu fick jag ett ryck så jag städade i
            mitt dukförråd.......och hittade alla
            virkade dukar.........så nu har jag
            kokat upp dom på spisen i en gryta
            med lite tvättmedel i och sedan har
            jag manglat dom........och Herre min
            Je såå fina de blev.......så nu när det
            är Pingst städat då åker det på hem
            virkade dukar i det Sandströmska
            huset ska ni se.......ett tag var det ju
            modernt med att inte ha några dukar
            alls....men det modet hade jag lite
            svårt för.............A.....................
            

Kommentarer
Postat av: Madde

Härligt!!!!!!

Jag ÄLSKAR virkade dukar.

Nu har du det fint i stugan gumman min.



Kraaam

2012-05-25 @ 16:38:35
URL: http://qwarforth.blogg.se/
Postat av: Anonym

Fina hantverk som man verkligen ska ta fram och använda.

2012-05-25 @ 20:21:48
Postat av: Mariana

Du är verkligen suverän, Anita!! :)



Vilka fina dukar! Jag är också jätteförtjust i så´nt. Jag har en del dukar som min mormor har virkat... ovärderligt!

Kramar....

2012-05-25 @ 23:36:22
Postat av: Anita

Hej Madde...ja nu vart det fint ...jag har inte haft på mina virkade dukar på flera år....Kram...

2012-05-26 @ 16:14:37
URL: http://lekebergsbo.blogg.se/
Postat av: Anita

Javisst bör man använda sina fina virkade dukar....

och det är roligt att lägga på dom när de legat i skåpet några år.......))

2012-05-26 @ 16:16:29
URL: http://lekebergsbo.blogg.se/
Postat av: Anita

Hej Mariana.....javisst är det något visst med sådant man gjort själv eller fått ärva från äldre generationer.....och de slits ju aldrig ut heller....Kram......

2012-05-26 @ 16:18:46
URL: http://lekebergsbo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0