Måndag 14/5





         Jag läser i dag i Bondepraktian
         följande "Regn i dag bådar en
         våt sommar "..........ja då vet
         vi hur vädret blir i sommar då
         och sedan står det "är Kristi-
         himmelsfärdveckan varm blir
         det en kall sommar och tvärtom
         så nu är det väl bara att hoppas
         på att vi får en kall Kristi himmel-
         färdsvecka.......den har ju börja
         bra med regn och + 10 grader...

         Jag har gjort min första jobbar-
         natt...och den har gått i ett, fast
         på ett bra sätt....inget jäkt och
         stress utan vi har haft att göra
         hela natten.....vi har ett par dåliga
         brukare så jag avlöste ett vak kl
         0415 i morse och satt där till jag
         blev avlöst kl 0700.......och det är
         nog den sämsta tiden på natten
         men med korsord och lite annat
         så gick det bra....men så sov jag
         också till 1430 i dag .....då ville
         Ludde ha lite uppmärksamhet...

        Nu har jag en jobbarnatt kvar
        sedan går jag på min långledighet
        Nu är klockan snart 1600 så då är
        dags för lite frukost och lite snack
        med Erik som kommer från jobbet
        innan han drar in till stan......A.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0